Poboljšavanje 360 rendera igrom svetlosti i osvetljenja za online platformu Kuula – Faza I

Oblast istraživanja vizuelizacija enterijera sa naglaskom na modelovanje u 3ds Maxu i Corona Rendereru

Tema istraživanja je unapređenje Corona 360° rendera ostvaruje se primenom mapa za dobijanje interaktivnog osvetljenja i postizanje različitih efekata. Ovaj postupak bi bio izvođen u Corona Rendereru i Photoshopu, pri čemu bi različiti efekti bili formirani prilikom kretanja kroz prostor.

Postojeća praksa

  • Studio Recent Spaces, u saradnji sa platformom theViewer, razvio je inovativan način kreiranja interaktivnih VR tura koje kombinuju pre-renderovanu fotorealističku grafiku s animiranim elementima poput vatre, vode, ventilatora ili otvaranja vrata—all uz korišćenje Corona Renderer i Phoenix FD za animacije
  • Britanski studio Curved Axis specijalizuje se za interaktivne “virtual showhome” ture koje povezuju fotorealistične 360° panorame po principu prelaska između tačaka (“hotspots”)

Kao nedostatak ovakvog vida rendera, koji se kasnije prebacuje na online platforme, ističe se nepostojanje interaktivne svetlosti tokom kretanja na jednom renderu bez klika na hotspotove.

Problemi 

Tehnička ograničenja – kvalitet slike je uslovljen veličinom fajla, dok razlike u osvetljenju i materijalima mogu biti prikazane drugačije u 360° renderu nego u standardnom renderu.

Interaktivnost – mogućnosti unutar Kuula platforme su ograničene (npr. potpuna sloboda kretanja nije omogućena, već je fokus stavljen na panoramske tačke), a detaljan prikaz malih elemenata nije omogućen.

Nemogućnost promene svetlosti u renderu – izbacivanjem rendera dobijaju se tzv. „pečene“ senke i izvori svetlosti.

Nemogućnost realnog prikaza pomeranja elemenata – prilikom kretanja u renderu pomeranja elemenata ne mogu biti prikazana.

Nedostatak prikaza više različitih tipova osvetljenja – na jednoj slici, odnosno renderu, različiti tipovi osvetljenja ne mogu biti prikazani istovremeno.

Cilj istraživanja jeste omogućavanje klijentima bolje percepcije osvetljavanja njihovog prostora kroz jednu sliku, odnosno postizanje interaktivne svetlosti u odnosu na kretanje kroz prostor. Istraživanje bi bilo sprovođeno u Photoshopu i Corona Rendereru.

Hipoteza primena Corona Renderera i Photoshopa u unapređenju 360° vizuelizacija, u kombinaciji sa Kuula platformom, može doprineti unapređenju prezentacije arhitektonskog enterijera, čineći ga interaktivnijim i razumljivijim za krajnjeg korisnika.

Kriterijumi

Postizanje efekta fokusiranja različitih elemenata prilikom okretanja – bolja 3D atmosfera u renderu može biti ostvarena.

Vizuelni kvalitet – realističnost osvetljenja, materijala i prostora može biti postignuta u 360° prikazu.

Tehnička optimizacija – odnos između rezolucije rendera i performansi učitavanja na Kuula platformi mora biti uspostavljen.

Iskustvo korisnika – procenjuje se da panoramska vizuelizacija može pružiti bolji utisak sagledavanja prostora u poređenju sa statičnim renderom.

slika je preuzeta sa 3dsky Decor Helper