Oblast istraživanja – Modelovanje 2D IQ slagalice
Tema istraživanja – Osmišljavanje šablona 2D slagalice
Stanje u oblasti– Postoje različiti primeri – fluidni i rigidni modeli , sa jednim ili više mogućih rešenja. Mnogo je primera slagalica koje se rešavaju brzo ali isto tako postoje one koje su teške za rešavanje i zahtevaju više vremena i koncentracije
Primeri i inspiracije:
Problemi u oblasti– Najviše vremena ulažemo prilikom odabira metode kojom se rešava problem podele slagalice na segmente. S obzirom da postoji više načina na koje bi se mogla osmisliti slagalica potrebno je isprobati više metoda kako bi se odredilo koja je najefikasnija.
Cilj – Napraviti slagalicu koja će imati 10 ili manje elemenata
Hipoteza – Slagalica može da se osmisli najbrže ručnom metodom
Kriterijumi :
- Da nema duplih segmenata
- Da su svi elementi unikatni
- Da se slagalica brzo sklapa
- Da postoji samo jedno rešenje slagalice
- Vreme modelovanja da bude kratko
Metode – Analiza podela pločica na osnovu matematičkih i geometrijskih principa (Fibonačijev niz, Pitagorina teorema, Zlatni presek), modelovanje u AutoCad-u i Rhinoceros-u uz korišćenje Grasshopper-a
Linkovi korišćeni prilikom istraživanja:
https://brilliant.org/
http://www.barbecuejoe.com/stomachion.htm
https://www.core77.com/posts/110011/Yuu-Asakas-Designey-Twist-on-Jigsaw-Puzzles
https://r-knott.surrey.ac.uk/Fibonacci/fibpuzzles2.html