Rhino Termin 03

Korisni alati za modelovanje

Array alatka – Alatka za pravljenje niza (pravougaonog, radijalnog, po putnaji..)

[pro-player type=”mp4″]http://www.arhns.com/download/RAUD_1/array.mp4[/pro-player]

Section – Linijski presek

[pro-player type=”mp4″]http://www.arhns.com/download/RAUD_1/presek.mp4[/pro-player]

Contour alatka – Linijski preseci na određenom rastojanju

[pro-player type=”mp4″]http://www.arhns.com/download/RAUD_1/contour.mp4[/pro-player]

Priprema za štampu

Layout alatka – Određivanje dimenzija papira i ostala podešavanja

Standarda svetla

Toolbar Light

Kontrola svetla – kontrlolne tačke (F10) i Properties dijalog

Standard render

Color – Vidljiva boja materijala

Gloss color – Boja sjaja

Gloss finish – Nivo sjaja

Transparency – Providnost

Texture – Zadavanje teksture

Transparency – Zadavanje providnosti crno – belom slikom

Bump – Zadavanje neravnina crno – belom slikom

Enviroment – Definisanje okruženja i njegovog nivo (veštačka refleksija)

[pro-player type=”mp4″]http://www.arhns.com/download/RAUD_1/render_standard.mp4[/pro-player]

Vray render

Render/Current render/V-ray for Rhino

Toolbar VrayForRhino

Render Options

Global Switches

U odeljku Lightning treba isključiti Default Lightning, a ostaviti Light i Shadows

Camera

Physical Camera je kamera koja ima podešavanja nalik fotoaparatima.

Shutter speed – Odgovara ekspozijici na klasičnim fotoaparatima. Što je broj veći snimak će biti tamniji.

F-number – Odgovara otvoru blende. Što je broj veći to je slika svetlija.

Film speed (ISO) – Osetljivost filma. Što je film osetljiviji (broj veći) slika je svetlija.

Output

Output size – veličina izlazne slike. Voditi računa o proporciji samog radnog prozora.

Environment

GI (Skylight)Global Illumination predstavlja globalni sjaj. Najbolje rezultate daje sa mapom Sky. m / Texture Editor/Common/Type – Sky (U odeljku Sun moguće je vezati ovo globalno osvetljenje za Sunlight system)

Backgroud – Takođe svetlost okruženja.

Najbolji rezultati se postižu sa obe stavke aktivne i vezane za Sky teksturu.

Indirect Illumination

Indirektna iluminacija dodatno osvetljenje koje se javlja obijanjem svetlosnog zraka o površi na sceni. Razlikuje se primarno odbijanje (Primary engine) i sekundarno odbijanje zraka (Secondary Engine).

Jedan od optimalnih načina da se podesi Indirektna iluminacija je:

Primary Engine – Irradiance map (Min Rate i Max Rate – Definifu detaljnost proračuna, što im je raspon veći rendering je kvalitetniji, ali i osetno duži, Samples – Povećanjem ovog proja dobija se kvalitetniji rezultat (manje muzgavi osenčeni delovi))

Secondary Engine – Light Cache (Samples je parametar čijim podešavanje može da se poboljša kvalitet rendera, kao i da se produži njegovo trajanje!)

Material Editor

DK na Scene Materials – Add Material/Add VRayMtl

Dodavanje materijala na selektovane objekte na sceni – DK na materijal – Apply material to object(s)

Diffuse

Color – Boja materijala

m – Dodavanje slike, teksture (Podešavanje teksture na Properties/Texture Mapping/Show Advanced UI/Add – Projection i podešavanja ispod)

Transparency – Prozirnost, zajedno sa aktiviranom refrakcijom se koristi za pravljenje stakla.

Reflection – DK – Add new layer. Definiše se bojom (bela – ogledalo, crna – bez refleksije, realina refleksija za mapu postaviti Fresnel teksturu (u zavisnosti od ugla gledanja menja se nivo refleksije))

Refraction – DK – Add new layer. Definiže prelamanje svetla kroz objekat. Takođe boja određuje nivo refrakcije, ali ga određuje i nivo transparentnosti na Diffuse kanalu. Da bi svetlosni zraci prolazili kroz objekat i uticali na senku (npr. Direktno svetlo kroz prozor) treba aktivirati Affect Shadows

Sunlight system

Omogućava postavljanje Sunca, direktnog svetla koje imam parametre zadane geografskim položajem i vremenom (datum i sat). Pri postavljanu ovog sistama potrebno je u rendering opcijama vezati ovo svetlo za okruženje (Enviroment: GI i Background).

[pro-player type=”mp4″]http://www.arhns.com/download/RAUD_1/render_vray.mp4[/pro-player]

Rhino_termin__03.pdf

This entry was posted in Rhino. Bookmark the permalink.